Ouders/Verzorgers

Samenwerken

We hechten aan een goede samenwerking met u als ouders/verzorgers, want dat is goed voor de ontwikkeling van uw kind(eren). Graag horen we van u hoe u uw kind ziet en andersom vertellen we graag hoe uw kind zich in onze ogen ontwikkelt. We rekenen op uw betrokkenheid, zodat we eventuele stagnaties in de ontwikkeling gezamenlijk kunnen aanpakken. Bovendien doen we graag een beroep op u bij de organisatie van schoolactiviteiten.

Wij beseffen hoe bijzonder het is dat u uw kinderen aan ons toevertrouwt. We doen ons best uw kind optimaal te laten ontwikkelen. Maar soms hebt u andere verwachtingen dan wij of schatten wij zaken anders in. Dat kan wel eens boosheid of verdriet oproepen. Het gaat immers om uw kind. Dit vraagt om zorgvuldige en respectvolle communicatie. Emoties communiceren in bijvoorbeeld een mail kan allerlei ongewilde effecten geven voor u, maar ook voor ons. En daar wordt uw kind nooit beter van. We vinden het daarom belangrijk om over gevoelige zaken samen te praten. We willen u daarom vragen om tijdig een gesprek aan te vragen wanneer u iets dwars zit. Altijd eerst bij de leerkracht en als u er samen niet uitkomt bij de schoolleiding.

Ouders/Verzorgers

Klachtenregeling

Op school hebben we een contactpersoon waar u terecht kunt met klachten; dit is Erica Ypma. Voor de klachtenregeling bovenschools verwijzen we u naar de Bovenschoolse Schoolgids van Adenium. Op blz. 18 vindt u in deze gids de gang van zaken m.b.t. de klachtenregeling binnen Adenium.

Schoolgids

WAT OUDERS/VERZORGERS ZEGGEN OVER DE BETROKKENHEID

Regelmatig worden er activiteiten georganiseerd waarbij hulp van ouders gevraagd wordt. Zoals bijvoorbeeld bij een schoolreisje. Ook kan je als ouder meehelpen in de schoolbibliotheek of bijvoorbeeld als “luizenmoeder” Tevens kan je je als ouder aanmelden voor de oudervereniging of de medezeggenschapsraad. Op deze manier ben je heel direct betrokken bij activiteiten of bijvoorbeeld het schoolbeleid.

Ouder/verzorger van leerlingen in groep 3 en 5

De ouderbetrokkenheid is erg hoog. Ouders worden gezien als een belangrijk onderdeel van de school. Onder andere Kerst, Sinterklaas, Pasen, acties, open avonden worden allemaal georganiseerd in samenwerking met ouders.

Ouder/verzorger van een leerling in groep 7